Bilddagbok.

söndag 21 september 2014

Blåsigt.

Atlantvågorna vräker in mot Reykjanes. Vi är i Grindavik. Enda öppna matstället hamburgarrestarangen vid N1 (bensinstation). Det är söndag idag. Vi festar loss på baconburgare och frönskör (pommes fritt alltså). Burgaren godare än McDonalds dito.

Nu sitter vi i gästhusets soffa och ser regnet vräka ner utanför huset. Allt är jämngrått och vattnet rinner på fönstret som är av den typiskt isländska modellen, bara en liten vädringslucka går att öppna. Kanske lika bra när det blåser hårt. Endast två dagar kvar på Island, på onsdag återvänder vi till Stockholm.



Den lilla svarta figuren i bildens mitt är Rainer som filmar vågorna utanför Strandarkirkja, södra kusten. Jag tog lä på kyrktrappan när jag plåtade. Kanske blåste det 18 sekundmeter?



Inga kommentarer:

Etiketter

Om mig

Mitt foto
Samtidskommentarer med ord och bilder. Klicka på bilderna om du vill se dem i större format. Allt innehåll: copyright Ulla Wennberg. Kontakt: yllemor snabela gmail punkt com. Kommentera gärna, men inte anonymt.