Bilddagbok.

lördag 5 maj 2007

Resume nr ett.



Kun Ming är en stor stad, tre och en halv miljon invånare, kanske fyra. Diset av avgaser, fabriksrök, kolrök ligger ibland tjockt redan på morgonen. Dessutom ligger ljudet av bilhorn och mopedsignaler tätt över gatorna.
TC/G Nordica är ett svensk-kinesiskt kulturprojekt som ligger på Xiba Lu (Xiba-gatan) i Kun Ming. Där finns ett cafe och en utställningslokal, byggnaden är en f d industri. Man har kurser i engelska, och ett antal nordiska ungdomar har bott i stan sen i höstas, de studerar kinesiska och jobbar som volontärer på Nordica. Några av dem hjälper till att hänga Xylons utställning, tillsammans med två av de anställda. I rask takt kommer alla bilder upp på väggarna, eller läggs på bord under glas. Lördag 14 april är det vernissage, på kvällen.
(bild t v Lena Blohmé, Eva Forsberg, bild t h Elisabeth Lundqvist, Göran Persson)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ulla!
Roligt att laesa! Framfoer allt : Imponerande foer mig att du har en blogg! (Aeven om det vid det haer laget aer sjaelvklart foer maanga) Naer man kommer in i rutinerna saa aer det ju spaennande att kunna foelja och kommunicera med naagon som aer paa resa! Sjaelv har jag idag kommit tillbaka fraan min kurs. Temat foer denna (och foerra gaangen): psykoanalytisk diagnostik. Och saa goer vi bilder!

Etiketter

Om mig

Mitt foto
Samtidskommentarer med ord och bilder. Klicka på bilderna om du vill se dem i större format. Allt innehåll: copyright Ulla Wennberg. Kontakt: yllemor snabela gmail punkt com. Kommentera gärna, men inte anonymt.