Bilddagbok.

tisdag 24 april 2007

En smålänning i Kina.



Träffar på få andra västmänniskor här, det är mest runt Nordica, här finns en grupp svenska och norska studenter som lär sig kinesiska och gör volontärarbete.
Vi besökte Bambutemplet väster om KunMing, där var flera turistgrupper (fransmän). En kinesisk dam från USA bad oss ta ett foto av henne på ett annat tempel (i centrala KM), och konstaterade att hemma i Minnesota fanns det också svenskar! hon hade en som granne.
Nu efter två veckor börjar jag få ganska bra lokalsinne på några gator här, vet vilken buss som går vart och lyckades själv åka till en vacker park igår. Där var jag den enda utlänningen och två fnissiga tjejer bad mej att få fotografera sig med mig! sen tog jag en bild på dem.
Där fanns en jättefin liten avdelning med bonzaier, med jättehög musik från en högtalare, div. kinesisk och annan populärmusik, kände igen både Luciasången på ital. och Bella Ciao.
slut för idag
Ulla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättetufft att kunna åka buss själv i Kina! Fungerar det att sms:a till Sverige? Hälsningar Kristina

Anonym sa...

mamma du är så söt!
låter som om du har det toppen, men vad jag inte förstår är varför du inte har laddat upp fler bilder?

Etiketter

Om mig

Mitt foto
Samtidskommentarer med ord och bilder. Klicka på bilderna om du vill se dem i större format. Allt innehåll: copyright Ulla Wennberg. Kontakt: yllemor snabela gmail punkt com. Kommentera gärna, men inte anonymt.